V letošním roce jsme pro naši třídu zvolili téma VODA.
Voda je jedním z nejcennějších zdrojů na naší
planetě. Jen minimální procento celkového množství vody je použitelné k pití. S
vodou přicházíme do styku každý den. Můžeme
ovlivnit, kolik vody spotřebujeme v našem domově nebo v naší školce.
Děti nenásilnou formou povedeme k tomu, aby měly povědomí o tom, že
přírodu je nejen potřeba chránit, ale také o ni zodpovědně starat.
Jelikož je naše MŠ zapojena do programu Ekoškola, školní Ekotým si pro
letošní rok vybral téma VODA. V tomto tématu budeme navzájem spolupracovat,
společně vytvářet EKOKODEX Skřítka Klíčka na dané téma, hledat odpovědi na
otázky vycházející z analýzy, společně hledat řešení, děti se budou moci
zapojit do demokratického rozhodování.
CÍL:
- vést
děti ke změně svého okolí, společně se snažit spotřebu vody v naší MŠ
- rozvoj
znalostí, dovedností, postojů, dovedností
- hravou
formou se aktivně podílet na úkolech a aktivitách vztahující se k tématu
- vést
děti, aby své nabyté znalosti dokázaly přenést do rodinného prostředí
- úzce
spolupracovat s Ekotýmem, navazovat na program Ekoškola
- aktivní
spolupráce s rodiči našich dětí
- spolupráce
s nejrůznějšími organizacemi vztahující se k environmentální výchově
NA CO SE ZAMĚŘÍME?
- seznámíme
děti se školním Ekokodexem skřítka Klíčka
- činnosti
a aktivity vztahující se k tématu – úspora vody, využívání užitkové vody, hledání
odpovědí na otázky týkajících se tématu Ekoškoly
- činnosti
a aktivity vztahující se k tématu prostředí plynoucí z analýzy programu
Ekoškoly
- hledání
silných a slabých stránek vycházejících z analýzy programu Ekoškola
- sledování
a vyhodnocování cílů a aktivit vyplývajících z Plánu činností programu
Ekoškola