SEZNAMTE SE    S NÁMI

Naše mateřská škola je zaměřená na environmentální výchovu. Pro rodiče a děti jsou pravidelně pořádány akce s environmentální tématikou nejen v prostorách přírodní zahrady ZŠ a MŠ, ale i v okolí Hranic. Naší snahou je na základě vlastního prožitku vzbudit a prohlubovat vztah dětí k přírodě. Přírodní zahrada v naší MŠ je jako stvořená pro dětské hry, dává jim možnost pohybu a bezprostřednímu prožívání změn v přírodě. Děti se seznamují s materiály, jako je hlína, kámen, voda, rostliny. Také využíváme přírodní učebnu, která se nachází v areálu školy, kde je umístěno jezírko, v němž se objevují rozličné druhy ptáků, plazů, obojživelníků nebo bezobratlých živočichů. Jezírko je často vyhledáváno i dětmi a stává se dějištěm jejich her a pozorování. Ve třídách vznikají koutky živé přírody, kde se děti učí starat o zvířátka a rostliny, znát jejich potřeby.

Jelikož nám osud naší Země není lhostejný, v dětech budujeme povědomí o zákonitostech přírody od raného mládí. Formou her vedeme děti k ekologickému smýšlení - šetříme energií, neplýtváme vodou, třídíme jednotlivý odpad ve třídách. Postupně rozšiřujeme sběr různých druhů odpadu - papíru, použitých rostlinných olejů, baterií.
Mateřská škola je registrována v síti MRKVIČKA a také je zapojena do mezinárodního projektu EKOŠKOLA. 
Ve školní roce 2015/2016 byl v naší mateřské škole založen EKOTÝM, který je složen z pracovníků naší školky, dětí a rodičů. Společně se snaží zlepšovat prostředí školy, přinášet finanční úspory, ale také zapojovat širokou veřejnost do nejrůznějších akcí s touto tématikou. 

V roce 2021 jsme poprvé získali titul EKOŠKOLA, jsme nositelem Zelené vlajky, což je nejvyšší ocenění v tomto programu. Tento certifikát je platný po dobu 3 let. 


Pracovníci mateřské školy úzce spolupracují s pedagogickými zaměstnanci školy, zvláště s vyučujícími prvního stupně. Spolupráce se prolíná celým školním rokem. Plánujeme společné akce (Podzimní zahrada, návštěva dětí z MŠ v 1. třídě, návštěva paní učitelek v MŠ, ...). Děti se postupně seznamují s atmosférou a klimatem ZŠ, následně se tak usnadňuje přechod z mateřské školy do školy základní. Děti mají možnost využívat celý areál školy, včetně odborný učeben.


Uvědomujeme si, že se neustále zvyšuje počet dětí s narušenou komunikační schopností. Logopedickou prevencí se snažíme minimalizovat vznik poruch řeči. S dětmi provádíme pravidelná logopedická cvičení zaměřená nejen na správnou výslovnost oromotorické cvičení, rozvoj jemné a hrubé motoriky, grafomotorické cvičení, zrakové a sluchové cvičení, a jiné.


Dětem se snažíme dát základy digitální gramotnosti. Protože jsme součástí ZŠ Struhlovsko, je naše MŠ dostatečně vybavena digitálními technologiemi. Díky nim si mohou děti vyzkoušet některé činnosti na interaktivních tabulích s programy pro předškolní děti, Magic boxu i tabletech, získávají základy programování robotické včelky, základy práce na PC.


V naší mateřské škole klademe také velký důraz na rozvíjení polytechnického vzdělávání, kdy děti získávají základy technického myšlení. Hravou formou se seznamují se s keramickou hlínou, dřevem a jinými netradičními materiály. 

.