IV. TŘÍDA SLUNEČNICE


NÁŠ TŘÍDNÍ PROJEKT

 "OD PRAMÍNKU K ŘECE"

Cíl: Zvyšovat dětem povědomí o tom, kde se voda bere, kam odtéká, kde všude je obsažena a co ji špiní. Připomínat důležitost vodou šetřit při každodenních úkonech spojených se zdravím člověka a jeho hygienou.

V pátek dne 9.6. se v Sokolovně uskutečnilo " Závěrečné taneční vystoupení ZUŠ". Pro děti bylo připraveno představení z tanečního oboru ZUŠ Hranice. Tanečnice vystoupily s lidovými, klasickými, současnými a moderními tanečními styly, kterým se ve škole věnují. Program akce byl velmi bohatý , děti poznávaly určité styly tanců jako balet, současný,...

Celoroční projekt "Od pramínku k řece" se nám blíží do finále. Řeku Bečvu jsme pravidelně navštěvovali, mohli jsme ji tak pozorovat v různých ročních období. Ukázala nám, že umí být klidná, ale zároveň i divoká. Čistá a po dešti zakalená. Při poslední vycházce jsme pozorovali život kolem řeky, poznávali luční květiny. Sprchlo a na hladině řeky...

Čvn 20

HUKVALDY

Dne 25.5. jsme s dětmi vyrazili na celodenní výlet do resortu plného ekologických a zájmových aktivit. Resort se nachází v blízkosti obory a hradu Hukvaldy. Na děti čekal vzdělávací program přibližující život a přírodu v oboře, seznámení se s obyvateli obory. Prozkoumávaly je nejen obyčejným okem, ale i dalekohledem, nebo za pomocí smyslů. Zjistili...

Pěkné dopoledne jme s dětmi prožili při putování do Teplic nad Bečvou, za zázrakem zvaným kyselka. Při plnění rozličných úkolů jsme si ověřili znalosti dětí o probouzející se přírodě, zdokonalovali jsme jejich fyzickou zdatnost a vštěpovaly jsme nové poznatky o vodě minerální. Děti sledovaly její probublávání v řece Bečvě i v samostatně naplněných...

Svátek naší planety jsme oslavili vycházkou do nedaleké obce Hluzov. Děti poznávaly svůj kraj, své okolí a cestou opakovaly vědomosti získané v průběhu školního roku. Střídaly chůzi i běh v přírodním terénu, planetu malovaly na místní komunikaci. Z kopce nad Kostelíčkem je nádherný výhled do kraje, kde děti pozorovaly Hostýnské vrchy a Beskydy,...

Díky tématicky zaměřené pohádce " O Hupce a Hopce" jsme si názorně ukázali, jak probíhá koloběh vody v přírodě. Děti dramatizovaly pohádku, představovaly kapky vody a zjišťovaly co se stane s vodou, která dopadne např. do vody, do kamínků, nebo do hlíny. Hádali jsme zvuky vody a určovali, jestli voda šplouchá, kape, bublá, syčí….Děti přemýšlely a...

Kontrola zahrádky po dlouhé zimě , sběr popadaných větví, šišek, úklid a příprava bylinkové zahrádky je milá každoroční činnost dětí. Děti se daly s chutí do práce a po úklidu si konečně mohly i na zahrádce zahrát pohybové hry, zaskotačit na průlezkách. Také jsme prozkoumávali a objevovali první odvážné jarní kytičky, probouzeli broučky v hmyzím...

Vštěpovat dětem zásadu pravidelného dodržování hygienických návyků. Potřebu mýt si ruce před i po jídle a po použití WC. Dbát na svůj zevnějšek a pravidelně i v MŠ si čistit zuby. Průběžně si u děti ověřujeme, zda chápou význam osobní hygieny. Dětem je též dávána možnost v rámci pitného režimu nahrazovat slazené nápoje čistou pramenitou vodou.