III. TŘÍDA SLUNEČNICE



NÁŠ TŘÍDNÍ PROJEKT

"JSEM TU A ROSTU"

Cíl: Uvedený projekt by měl v dětech rozvíjet pozitivní vztah k rodině, učí děti reagovat na malé sourozence, kamarády, vytvářet základy správného vztahu, postoje i reakce k malému dítěti. Záměrem projektu je přiblížit dětem příchod nového člověka na svět.

Péče o školní miminko, v jeho přirozeném prostředí-doma na zahradě. Viktor 6 měsíců. Děti si při tomto způsobu výuky mimo jiné rozvíjely logické myšlení, byl kladen důraz na týmovou spolupráci a komunikaci i adaptaci v jiném sociálním prostředí. Rozvíjeli jsme u dětí odborné dovednosti a znalosti, schopnosti empatie a tolerance.

O okolním světe se dozvídáme pomocí smyslů. Máme pět hlavních smyslů: zrak, sluch, hmat, chuť a čich, díky kterým se dozvídáme, co se okolo nás děje.

Pěkně prožité dopoledne v lese na Potštátě, beseda s lesníkem i zakrmování lesní zvěře u krmelce. Instalace budek na naší zahradě a rozvoj fyzické zdatnosti při lezení na žebřík. Prožitky zachycené na obrázcích, tvoření z keramické hlíny i tanec s vrabčákem a sýkorkou. Návštěva 1.B třídy a škola nanečisto.

Po Vánocích nám maminka Martina připravila miminko do kočárku. Děti se na procházku s Viktorem moc těšily a velmi odpovědně kočárek vozily. Cestou poznaly část Hranic Pod Hůrkou, pozorovaly zimní přírodu a učily se odpovědně pečovat o nového kamaráda.

Období adventu je časem tajemna, očekávání, klidu a především těšení se na jeden z nejkrásnějších svátků v roce – Vánoce. Čekání na Ježíška jsme si zkrátili díky rozmanitému programu.

Děti si prostřednictvím obrázků, modelů, semínek máku, hrášku i pomeranče vytvořily představu o velikosti plodu od početí až do porodu. Pod dekou poslouchaly zvuky, které miminko u maminky slyší.

V měsíci říjnu naše třída Slunečnice pokračovala v celoročním projektu "Jsem tu a rostu." Vše začalo procházkou za maminkou a jejím miminkem. Cestou jsme pozorovali krásy podzimu, cítili jsme vůni spadlých lístků a našli jsme mnoho kaštanů.

Návštěvou lesa u Bohuslávek jsme s dětmi poznávali flóru i faunu místního lesa. Lesníci dětem poutavou formou, soutěžemi, povídáním i závoděním přiblížili život v onom lese. Děti se všemi smysly seznamovaly s druhy stromů, listů i plodů, mohly si sáhnou na srst lišky, poslouchaly zpěv ptáků, pozorovaly drobné brouky