I. TŘÍDA KVÍTEČKA - EKOŠKOLA

NÁŠE TŘÍDNÍ PROJEKTY:

    projekt č. 1  "POJĎME SI HRÁT, VODA JE NÁŠ KAMARÁD"

V letošním roce jsme pro naši třídu zvolili téma VODA.

Voda je jedním z nejcennějších zdrojů na naší planetě. Jen minimální procento celkového množství vody je použitelné k pití. S vodou přicházíme do styku každý den. Můžeme ovlivnit, kolik vody spotřebujeme v našem domově nebo v naší školce.

Děti nenásilnou formou povedeme k tomu, aby měly povědomí o tom, že přírodu je nejen potřeba chránit, ale také o ni zodpovědně starat.

Jelikož je naše MŠ zapojena do programu Ekoškola, školní Ekotým si pro letošní rok vybral téma VODA. V tomto tématu budeme navzájem spolupracovat, společně vytvářet EKOKODEX Skřítka Klíčka na dané téma, hledat odpovědi na otázky vycházející z analýzy, společně hledat řešení, děti se budou moci zapojit do demokratického rozhodování.

CÍL:

  • vést děti ke změně svého okolí, společně se snažit spotřebu vody v naší MŠ
  • rozvoj znalostí, dovedností, postojů, dovedností
  • hravou formou se aktivně podílet na úkolech a aktivitách vztahující se k tématu
  • vést děti, aby své nabyté znalosti dokázaly přenést do rodinného prostředí
  • úzce spolupracovat s Ekotýmem, navazovat na program Ekoškola
  • aktivní spolupráce s rodiči našich dětí
  • spolupráce s nejrůznějšími organizacemi vztahující se k environmentální výchově

NA CO SE ZAMĚŘÍME?

  • seznámíme děti se školním Ekokodexem skřítka Klíčka
  • činnosti a aktivity vztahující se k tématu – úspora vody, využívání užitkové vody, hledání odpovědí na otázky týkajících se tématu Ekoškoly
  • činnosti a aktivity vztahující se k tématu prostředí plynoucí z analýzy programu Ekoškoly
  • hledání silných a slabých stránek vycházejících z analýzy programu Ekoškola
  • sledování a vyhodnocování cílů a aktivit vyplývajících z Plánu činností programu Ekoškola

projekt č. 2  "POJĎME SI HRÁT, VE ŠKOLE NA NÁS ČEKÁ                         VELKÝ KAMARÁD"

Cílem tohoto sociálního projektu je prohloubit vztah a spolupráci mezi našimi dětmi a staršími žáky z naší ZŠ Struhlovsko. Žáci budou v roli mentora. Během celého školního roku nám naši noví kamarádi budou hravou formou představovat jejich školu, zasvětí nás do tajů nejrůznějších předmětů. Věříme, že díky pravidelným společným návštěvám vzniknou mezi dětmi upřímné a přátelské vztahy.

Díky této spolupráci budou naše malé děti lépe připravené na přechod do ZŠ.


Na dnešním setkání jsme se prostřednictvím eko příběhu dozvěděli, že existují čistící prostředky, které přírodu ničí, nebo naopak jsou prostředky, které přírodě neubližují. Prostřednictvím poznávací hry jsme si ověřili, že to i my poznáme. Existuje speciální značení na obalu daného výrobku, díky tomu víme, jaký prostředek si kupujme. Následoval...

Úvodem jsme se seznámili s příběhem o špinavé kapičce, která toužila stát se čistou kapkou. Poté přišlo na řadu hledání sklenice s čistou vodou mezi samými znečištěnými, špinavými. Děti poznávaly čistotu vody nejen zrakem, ale také čichem. Díky názorné ukázce jsme si vyzkoušeli vyčistit špinavou vodu pomocí nejrůznějších filtrů. Následovala...