Ve středu 3.4. jsme s dětmi plnili další úkol z našeho Plánu činností, společně jsme navštívili bezobalový obchůdek Duha v Hranicích.
I. TŘÍDA KVÍTEČKA - EKOŠKOLA
NÁŠ TŘÍDNÍ PROJEKT
"TŘÍDIT ODPAD, TO JE HRAČKA, NIC TĚŽKÉHO PRO KVÍTEČKA"
V letošním roce jsme pro naši třídu zvolili téma ODPADY. Odpady vznikají při všech lidských činnostech - průmyslu, zemědělství, ale také při běžném životě. Stejně, jako je rozsáhlá škála lidských činností, je také mnoho druhů odpadů. Některé se samy rozloží, jiné mohou významně poškodit zdraví lidí, zvířat nebo nenávratně zničit životní prostředí. Děti nenásilnou formou povedeme k tomu, aby měly povědomí o tom, že přírodu je nejen potřeba chránit, ale také o ni zodpovědně starat.
Jelikož je naše MŠ zapojena do programu Ekoškola, školní Ekotým si pro letošní rok vybral téma ODPADY. V tomto tématu budeme navzájem spolupracovat, společně vytvářet EKOKODEX Skřítka Klíčka na téma ODPADY, hledat odpovědi na otázky vycházející z analýzy, společně hledat řešení, děti se budou moci zapojit do demokratického rozhodování. V letošním roce budeme opět žádat o titul Zelená škola v programu Ekoškola.
CÍL:
vést děti ke změně svého okolí, společně se snažit snížit ekologický dopad činnosti školky a svého jednání na životní prostředí
rozvoj znalostí, dovedností, postojů, dovedností
hravou formou se aktivně podílet na úkolech a aktivitách vztahující se k tématu ODPADY
vést děti, aby své nabyté znalosti dokázaly přenést do rodinného prostředí
úzce spolupracovat s Ekotýmem, navazovat na program Ekoškola
aktivní spolupráce s rodiči našich dětí
spolupráce s nejrůznějšími organizacemi vztahující se k environmentální výchově
NA CO SE ZAMĚŘÍME?
seznámíme děti se školním Ekokodexem skřítka Klíčka
činnosti a aktivity vztahující se k tématu prostředí - třídění odpadu ve třídě, v MŠ, hledání odpovědí na otázky týkajících se tématu Ekoškoly - ODPADY
výtvarné činnosti zaměřené na recyklované tvoření, sběr papíru, použitého stolního oleje, baterií, sběr kaštanů a starého pečiva pro zvířátka do obory v Horních Těšicích
činnosti a aktivity vztahující se k tématu prostředí plynoucí z analýzy programu Ekoškoly na téma ODPADY
hledání silných a slabých stránek vycházejících z analýzy programu Ekoškola
sledování a vyhodnocování cílů a aktivit vyplývajících z Plánu činností programu Ekoškola
Ve středu 10.4. jedeme s dětmi na celodenní výlet do Envicentra .
PYŽAMKOVÝ DEN
Již několik let jsme zapojeni do programu Ekoškola. Snažíme se děti vést k ekologickému