NÁŠ TŘÍDNÍ PROJEKT "JAK VYUŽÍVÁME VODU?"
Dnes za námi dorazila paní z vodárny. Měla u sebe tužku a obrovský notýsek, kde si vše zapisovala. Na vodárně jí zadali úkol, musela najít odpovědi na tři různé otázky:
- Proč je voda vzácná, jakou má cenu?
Na globusu jsme si ukázali, že na naší planetě je spousta vody. Z minulých povídání už víme, že je voda sladká a slaná. Ukázali jsme si, že je jen nepatrné množství vody sladké, která se upravuje na vodu pitnou. Názornou ukázkou již od sebe jednotlivé vody spolehlivě rozpoznáme J. Voda je vzácná, bez ní by nebyl život, vše živé by zahynulo. Vodou tedy musíme šetřit, aby z naší planety nezmizela, zpět by se nevrátila ani za hromadu peněz!
- Ušetří vodu myčka na nádobí?
Nejprve jsme si pověděli, co je to myčka, jakou má funkci a kde ji najdeme. Dozvěděli jsme se, že má speciální programy, nejrůznější trysky, které špinavé nádobí spolehlivě vyčistí. Díky další názorné ukázce jsme zjistili, že myčka na mytí nádobí spotřebuje daleko méně vody, než klasické umývání nádobí ve dřezu.
- Kdo zjistí, jakou máme spotřebu vody? Jak to zjistí?
Do školky za námi pravidelně dochází paní z vodárny, která si do svého notýsku zapisuje, jakou máme spotřebu vody. Pověděli jsme si, že se vše dočte na speciálním budíku, vodoměru, který se nachází naproti naší lehárně. Na něm jsou čísla. Když otočíme kohoutkem, teče voda, čísla se mění. Ukázali jsme si, že záleží jen na nás, kolik spotřebujeme vody. Když poteče hodně vody, budeme platit hodně peněz a naopak.