
SEZNAMTE SE S NÁMI
Naše mateřská škola je zaměřená na environmentální výchovu. Pro rodiče a děti jsou pravidelně pořádány akce s environmentální tématikou nejen v prostorách přírodní zahrady ZŠ a MŠ, ale i v okolí Hranic. Naší snahou je na základě vlastního prožitku vzbudit a prohlubovat vztah dětí k přírodě. Přírodní zahrada v naší MŠ je jako stvořená pro dětské hry, dává jim možnost pohybu a bezprostřednímu prožívání změn v přírodě. Děti se seznamují s materiály, jako je hlína, kámen, voda, rostliny. Také využíváme přírodní učebnu, která se nachází v areálu školy, kde je umístěno jezírko, v němž se objevují rozličné druhy ptáků, plazů, obojživelníků nebo bezobratlých živočichů. Jezírko je často vyhledáváno i dětmi a stává se dějištěm jejich her a pozorování. Ve třídách vznikají koutky živé přírody, kde se děti učí starat o zvířátka a rostliny, znát jejich potřeby.
Jelikož nám osud naší Země není lhostejný, v dětech budujeme povědomí o zákonitostech přírody od raného mládí. Formou her vedeme děti k ekologickému smýšlení - šetříme energií, neplýtváme vodou, třídíme jednotlivý odpad ve třídách. Postupně rozšiřujeme sběr různých druhů odpadu - papíru, použitých rostlinných olejů, baterií.
Mateřská škola je registrována v síti MRKVIČKA a také je zapojena do mezinárodního projektu EKOŠKOLA. Ve školní roce 2015/2016 byl v naší mateřské škole založen EKOTÝM, který je složen z pracovníků naší školky, dětí a rodičů. Společně se snaží zlepšovat prostředí školy, přinášet finanční úspory, ale také zapojovat širokou veřejnost do nejrůznějších akcí s touto tématikou.
V roce 2024 jsme podruhé obhájili titul EKOŠKOLA, jsme nositelem Zelené vlajky, což je nejvyšší ocenění v tomto programu. Tento certifikát je platný po dobu 3 let.
Pracovníci mateřské školy úzce spolupracují s pedagogickými zaměstnanci školy, zvláště s vyučujícími prvního stupně. Spolupráce se prolíná celým školním rokem. Plánujeme společné akce (Podzimní zahrada, návštěva dětí z MŠ v 1. třídě, návštěva paní učitelek v MŠ, ...). Děti se postupně seznamují s atmosférou a klimatem ZŠ, následně se tak usnadňuje přechod z mateřské školy do školy základní. Děti mají možnost využívat celý areál školy, včetně odborný učeben.
Uvědomujeme si, že se neustále zvyšuje počet dětí s narušenou komunikační schopností. Logopedickou prevencí se snažíme minimalizovat vznik poruch řeči. S dětmi provádíme pravidelná logopedická cvičení zaměřená nejen na správnou výslovnost oromotorické cvičení, rozvoj jemné a hrubé motoriky, grafomotorické cvičení, zrakové a sluchové cvičení, a jiné.
Dětem se snažíme dát základy digitální gramotnosti. Protože jsme součástí ZŠ Struhlovsko, je naše MŠ dostatečně vybavena digitálními technologiemi. Hravou formou jim přibližujeme rozmanitý svět kolem nás, rozvíjíme estetické cítění, vkus a také některé pregramotnosti / předmatematické /algoritmy, geometrické tvary, osvojení číselné řady, vnímání prostoru, času…/, předčtenářské /zrakové a sluchové vnímání, logopedická prevence, přiblížení pohádek, básniček, písniček…/.Hravou formou se snažíme děti vtáhnout do procesu vzdělávání, prohlubovat poznatky a rozvíjet dovednosti. Děti se díky těmto prostředkům také učí vzájemné spolupráci, toleranci a respektu. Během seznamovaní s těmito technologiemi se učí, jak šetrně manipulovat a zacházet s těmito prostředky.
V naší MŠ využíváme tyto moderní technologie - tablety, dotykové panely, mluvící skřipce, Bee – Bot robotickou včelku, Blue – Bot berušku, Fisher-Price Housenku.
V naší mateřské škole klademe také velký důraz na rozvíjení polytechnického vzdělávání, kdy děti získávají základy technického myšlení. Seznamují se s keramickou hlínou, dřevem a jinými netradičními materiály.
.